Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lång dag - känns det som

Publicerad 2011-11-07 18:35:32 i Allmänt,

Egentligen  har det väl bara varit en lång dag för människor som mig, som anser att dagen tar slut runt 18..haha.
Var jobb idag, men Nico vaknade halv 5 så var bara att vakna då. Nicos avlämning på dagis gick odramatiskt till. Han var bara glad att vara där.
På jobbet var det relativt lugnt idag så hann med lite planering och studier. Eftersom studierna är inom områden som är bra att kunn aäven i jobbet så kunde jag göra det med gott samvete.
När jag hade slutat jobbet var det hem och hämta Hampus och sedan hämta Nico på dagis. Nico var på fortsatt glatt humör även om han blev så glad och förvånad att både hans mamma och hans pappa kom till dagiset att han nästan började gråta av glädje :). Frågade om det var ok att Nico börjar på dagis en dag i veckan till och det var det. De är så toppenbra och flexibla på dagiset. Älskar dem.
Sedan körde jag Hampus till arbetsintervju och medan han var där åkte jag och Nico hem till min mormor och morfar. Där roade sig Nico med att leka med en boll, placera ut toalettpappersrullar på olika platser i lägenheten och spotta mat lite överallt. Var bara ett snabbstopp där innan vi skulle hämta Hampus igen och vi åkte till McDonalds och åt middag som den lite white trashiga familj vi är :).
När vi kom hem var Nico trött men vi bestämde att han skulle vara vaken i alla fall till 18.30 för att försöka undvika en allt för tidig morgon imorgon. Han var i alla fall glad, gosig och kunde leka lite. Försökte pilla på pappas dator tusen gånger försökte han dock. Jag är dock envis jag med och kämpar på med att försöka att inte skälla när han gör fel utan ge massor av beröm när han gör rätt. Så jag sitter och säger lugnt men bestämt att han skall ta bort handen från tangentbordet och när han gör det så får han massor av beröm. Får väl se om det funkar på sikt. Positiv förstärkning brukar ju vara mer effektivt, i forskning i alla fall :).
Dessutom vill jag att han skall veta att när jag verkligen höjer rösten så är det något verkligt farligt som han absolut inte får göra.. som när han klättrar på spisen eller pillar i eluttagen..:/
Nu skall vi snart se film och sedan skall jag sova. Helst hade jag sovit nu redan, men jag försöker få till lite kvalitetstid med maken också. Sånt behövs det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela