Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vaknade med en krasch

Publicerad 2011-05-05 08:51:51 i Allmänt,

Nico sov bättre i natt. Lite bättre. Eller så sov jag så hårt att jag inte hörde de andra gångerna. Har slutat ha babylarmet på så vi bara hör då han är riktigt upprörd. Han måste lära sig somna om på egen hand någon gång.

Han åt två gånger i natt, men mycket snart skall vi sätta stopp för nattätandet. Han måste vänja sig av med det innan jag också skall börja jobba. Det funkar inte annars.

I natt åt han vid 01 och sedan sov han faktiskt riktigt bra och tror han hade sovit ännu längre om inte Hampus glömt ett glas på hallbordet som en av katterna rev ner runt 05. Pang i golvet och en miljard små glasbitar i hela hallen. Eftersom det var precis utanför Nicos rum blev han livrädd och vaknade och skrek för full hals.
Vet inte om han bajsade i ren förskräckelse, men bajsat hade han i alla fall, och jag tänkte att nu är det kört. Aldrig att jag kan ta upp och byta hans blöja och han sedan somnar om. Men hör och häpna, en halvtimmes gnäll och sedan sov han till 07.

Under morgonen har han varit klängig fram till frukost men nu leker han faktiskt själv vilket är skönt. Skall slänga in en tvätt strax och sedan blir det en tur till affären. Roligare än så är jag inte för just nu är jag verkligen inne i ett zombiestadie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela