Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Uppe med tuppen

Publicerad 2011-05-18 06:09:31 i Allmänt,

Nico sov som en ängel hela natten. En gång vid 21 gnällde han efter nappen i sömnen men förutom det behövde vi inte gå in en enda gång förrän han vaknade för morgonen strax innan 06.
Då åt han 120ml ersättning och fick komma upp en stund, men nu försöker jag få honom att somna en stund igen för märker att han är trött fortfarande.

Fasen vad jag tycker det är läskigt med detta ramlande. Han börjar få små blåmärken runt hela huvudet. Jag vet ju att jag måste låta honom lära sig också, men det är svårt. Mitt hjärta går sönder lite varje gång han slår sig och blir ledsen. Just nu hade jag velat byta ut mitt dumma stenhårda vardagsrumsbord mot en mjuk klump gummi eller nåt. Kanske kunde vara en affärsidé - billiga tillfälliga möbler som man kan ha när barnen lär sig gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela