Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Söndag då

Publicerad 2011-05-08 10:58:03 i Allmänt,

Natten gick förhållandevis bra ändå. Han vaknade en gång till runt 02, då Hampus kom hem, och ville ha mat. Han fick vatten istället och lite gos. Tog ett tag men sedan somnade han omoch sov till 05.30 då han fick ersättning. Efter det sov han till...07? 08?... jag minns inte längre..haha.

Han har haft en glad förmiddag men en mycket klängig sådan. Själv är jag aptrött så jag la mig en stund på hans madrass på golvet medan han lekte brevid. Så fort jag blundade dock så hörde jag ett illtjut och när jag öppnade ögonen var Nico på väg mot mig i full fart, kravlade sig upp på madrassen och började slå och riva mig i ansiktet medan han skrattade glatt. Så sova var med andra ord strängt förbjudet. Istället fick jag ligga där och titta på honom medan jag funderade på det faktum att ögonlock är alldeles för ynkliga skydd för ögonen... varför kunde man inte ha nerfällbar pansarplåt eller något istället. Hade varit mycket mer barnanpassat.

Nu försöker jag få Nico att sova sin förmiddagslur. Han är verkligen inte med på noterna.

Kan förresten tipsa om Nestles Drikki, en smoothie med smak av banan och ris (står det men verkar mer innehålla olika sädeslag och banan). Nico tycker att den är supermumsig. Lite för tjock att dricka ur flaska dock så han får dricka den ur glas. Han blir bara bättre och bättre på det där med att dricka ur glas. Nu tar han riktigt sats när man håller fram glaset och suger i sig en stor klunk som han sväljer ner med en gång. Så om man bara inte häller för mycket på en gång så sölas det nästan ingenting.
Första gången han fick det så tyckte han dock att det var så supergott att han grabbade tag i glaset och försökte hälla i sig allt på en gång... vilket blev lite mer söligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela