Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Miraklet på Orust

Publicerad 2011-05-07 11:22:03 i Nytt på bebisfronten,

Det är så skumt att precis då jag säger till mig själv att nu måste jag fasen se till att Nico börjar sova hela nätterna och helt enkelt sluta ge honom mat på natten.... då börjar han sova hela nätterna av sig självt. Som om han kunde läsa mina tankar och bestämde sig för att ta saken i egna händer.

Igår somnade han runt 19, men vaknade till en snabbis runt 20 då det visade sig att han somnat mitt i busandet i sängen och låg på en hög av täcket. Bara att bädda ner honom så somnade han om direkt. Sedan sov han till 05.30. Visst kunde man höra honom gnälla till då och då därinne men han somnade om på egen hand.
Vid 05.30 tänkte jag att då var det ändå nästan morgon så då kunde han få lite ersättning, så det fick han och sedan fick blöjan bytas. Efter detta så somnade han dock om (efter lite småpratande för sig själv i sängen) och sov nästan till 09.

Hoppas verkligen att detta är en trend som är här för att stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela