Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Leva i nuet?

Publicerad 2011-05-31 09:38:59 i Allmänt,

Människor som säger att man skall leva i nuet, njuta av det som är här och nu, lever antagligen inte tillsammans med en väldigt gnällig bebis. Om man gör det är nämligen nuet det man minst av allt vill fokusera på. Framtiden är då som en underbar hägring som man kastar lystna blickar mot.
Ibland en lite mer långtgående framtidsvision som "tänk när han är så stor att han kan leka på egen hand i sitt rum" och ibland räcker det med ett hopp en kvart in i framtiden för att lugna sina galopperande nerver, "snart kommer han nog somna".

Det går verkligen upp och ner. Igår var han fantastisk hela dagen, ett litet glatt charmtroll. Idag är han en påse full av gnäll. Inget är bra och han är trött men vägrar sova. Eller kanske är det i mig skillnaden ligger? Igår var jag pigg(are), idag är jag trött. Har i alla fall tagit på mig nya kläder, fixat till mig i håret och applicerat min nya mascara.... det är trevligt att känna sig lite fin.

Kommentarer

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2011-05-31 10:50:12

mkt beror även på hur mkt ork man själv har vissa dagar är man piggare vissa tröttare.

likadant för barn.

kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela