Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

ESC

Publicerad 2011-05-15 19:47:18 i Allmänt,

Jag tittade, eller skummade, igenom ESC nu på kvällen. Tyckte det mesta var skit dock, Sverige inkluderat.

Gillade dock vinnarna så det var ju kul, hur deras land nu stavas - Azerbadjan? or something.

Tyckte också om Danmarks låt - a new tomorrow - trots att den lät som Andreas Jonssons Sing for me... eller kanske just därför för tycker om den låten med.

Moldavien - de med strutar på huvudet - tyckte jag först var kass men sedan gillade jag den. Var en slags hysterisk cirkuskänsla över den.

Ukrainas låt vet jag inte om jag gillade eller ej för jag var upptagen av att titta på sandkonsten... Sandkonsten gillade jag dock.

Tror inte jag fastnade för några andra, även om en del var helt ok... som Tysklands låt... alla var liksom inte kräkdåliga, även om en del var det. Är förundrad över att Saade kom trea, men gött för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela