Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den eviga fighten

Publicerad 2011-05-19 08:15:40 i Allmänt,

Nu börjar bloggen kännas som en evig upprepning av klagovisor från min del, men den här mammigheten börjar gå mig på nerverna. Nico sitter klistrad i mitt knä hela dagarna och vägrar sova dagtid. Han gråter som om jag lagt ut honom i skogen och vargarna är på väg. Men nu vägrar jag ge mig... det funkar inte annars. Om jag så skall behöva gå in och ut ur hans rum och natta tusen gånger så skall han sova.

Natten var dessutom något av en besvikelse efter den lugna natten som var innan. Natten då han inte vaknade en enda gång. I natt vaknade han flera gånger och var hysterisk. Hampus kunde dessutom inte få honom att somna så jag fick gå upp varje gång. Bara mamma som gäller just nu. Hampus blev lite deppad och kände sig ratad.

Detta är riktigt, riktigt tröttsamt. Hoppas det är en fruktansvärt kort fas detta...om det varar mer än en vecka finns en överhängande risk att jag faktiskt lägger ut honom i skogen (nej såklart inte,men typ nästan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela