Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Apoteket odiskret

Publicerad 2011-05-05 11:30:24 i Allmänt,

Har jag berättat om apoteket där jag bor? Det är inte som en riktig affär utan mer som en kiosk. En kvinna som sitter bakom en glaslucka - i ett cafè!! Ja det är sant. Luckan där man får sitta och be om sin medicin ligger i samma rum som ett café. Om fiket är fullt av folk gör sorlet att det blir någorlunda svårt för andra att höra vad man skall ha,men är det bara några få där så hör de allt man säger. Hur tänkte de där kan man fråga sig?!

Värsta gången var när jag precis efter förlossningen hade vissa besvär och gick dit för medicin. Sitter tre personer i kafeterian och jag mummlar fram mitt ärende varpå kvinnan bakom disken säger: Va?!
Jag insåg att det var kört och tänkte att det var lika bra att inte verka som man skäns utan få det att verka naturligt.
- Har ni något mot hemmorojder!? sa jag istället tydligt och insåg att det istället blev lika (o)naturligt som när Susanne Reuters flygvärdinna  i Yrrol vrålar: Sprit! Sprit! Här var det sprit!

Som en avrundning på detta kan jag meddela att jag och Nico nu i alla fall är helt överens om att hans jordgubbsmössa numera är för liten.



Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-05-05 20:37:50

hahahaha mössan <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela