Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vem är han lik?

Publicerad 2011-03-14 08:38:40 i Nytt på bebisfronten,

Jag betraktar ofta Nico och tittar efter likheter mellan honom och mig eller honom och Hampus. Inte så mycket utseendemässigt då han är lite av en perfekt blandning av oss båda utan mer beteende, gester och miner.

Jag kan ju se att han imiterar en del av mitt minspel som jag har när vi busar, som att han rynkar lite på näsan och ler när det är bus på gång. Han har också det finmotoriska pillandet på småsaker som jag fått berättat att jag hade. Dock är det ju svårt att se drag av sig själv så jag ser mer av Hampus. Bland annat att Nico får en rynka mellan ögonbrynen och ser väldigt bister ut när han koncentrerar sig och att han kan fokusera enormt mycket på saker han finner intressant. Han sträcker sig också på samma sätt som Hampus på morgonen, vilket är mycket gulligt :)

Envisheten har han nog dock fått från oss båda. Även om Hampus nog är snäppet envisare än mig :)
Skall bli spännande när han växer upp och se mer av likheter och olikheter.


Nico äter äpple ur sin nya "tugg-napp" - mycket mumsigt tycker han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela