Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Urk

Publicerad 2011-03-28 07:25:32 i Allmänt,

Hampus jobbar denna veckan så jag har hand om större delen av dagarna och hela nätterna. Inte så kul när Nico vaknade mellan en gång i halvtimman och en gång i timman fram tills runt 3  natt, och sedan ville han upp 06.30. Blev inte mycket sömn för min del med andra ord.

Dessutom så verkar det som om han är ledsen för att Hampus inte är hemma. När jag tog in honom i vår säng så kröp han bort till Hampus sida och slog på hans täcke och sedan började han gråta och ropade bababa och papa.
Nu ligger han dock relativt lugnt och leker på golvet. Jag försöker hålla mig vaken.
Han blir dock alltid upprörd när han ålar runt och hamnar vid soffbordet. Vi har ett av världens minst babyanpassade soffbord. Hårt trä och i precis sådan höjd att kanten slår till Nico i pannan om han försöker åla in under det... vilket han försöker... och så blir han ledsen.

Fan vad jag hoppas att jag piggnar till snart. Vill måla klart i källaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela