Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tips, fakta och problem

Publicerad 2011-03-19 20:19:11 i Allmänt,

Nico hade några glada minuter då och då tills dess det var dags att lägga sig men överlag var det mest gnäll. Han gillade dock att få se på mupparna lite på datorn... och när jag låtsades äta upp honom såklart.
Efter vissa protester så somnade han strax efter 19.

Vad gäller monteringen av bilstolen så gav jag det en chans till när Hampus kommit hem och kunde ha hand om lillstrumpan, men jag gav sedan upp. Hur jag än försökte kunde jag inte få framsätet i bilen i en position så att bilbarnstolen lutade mot instrumentbrädan. Behöver uppenbarligen hjälp.

Kan ge ett tips förresten. När du skall ställa in rätt höjd på bälte och nackstöd i sin bilbarnstol, och detta är ett evighetsjobb med massa pill, så tänk inte att du har koll på hur lång din unge är - nej, sätt ditt barn i stolen och kolla innan. Annars kan det visa sig att ditt barn inte når så högt upp som du trodde och du tvingas göra om allt satans pill igen eftersom nackstödet blivit ett skalpstöd.

Nu skall jag nog strax försöka sova. Hampus sover och Nico sover. Förhoppningsvis blir det inte alltför mycket spring i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela