Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min lilla plutt

Publicerad 2011-03-30 22:21:29 i Allmänt,

Jag vet inte om han är på väg att bli sjuk eller om det är någon fas men lilla plutten har inte riktigt varit sig själv ikväll. Han ville inte sova alls förrän runt 20 och då var han väldigt ledsen och orolig. Fick sitta länge och hålla hans hand och stryka honom över ryggen innan han kom till ro. Fick sitta tyst brevid sängen en stund också då han kikade då och då för att se om jag var kvar.

Efter en stund vaknade han dock igen och var jätteledsen så jag fick lyfta upp honom. Då la han sitt lilla huvud på min axel och hängde där och halvsov i min famn. Alldeles gosig och söt. Ett stort behov av närhet. Jättemysigt men vill ju inte att han skall vara ledsen.

Känns som han testar mycket just nu om vi kommer när han ropar och vill vara säker på att vi inte försvunnit. Han uttrycker sig tydligare nu med mama och baba (han säger baba oftare än han säger papa) och när han satt i gåstolen och välte en burk som lät vilket gjorde honom rädd så sprang han gråtande mot mig i sin gåstol med armarna uppsträckt. Var så rörande att han så tydligt visade att han ville bli räddad och att jag var tryggheten. En liten kram och några pussar senare så var det bra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela