Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lugn och ro?

Publicerad 2011-03-10 18:36:30 i Nytt på bebisfronten,

Nu är det säkert lugn hemma hos Knyttet tänker ni kanske? Nu måste väl ändå Nico har blivit lugn och trött?
Nope. Han har kört stenhårt på att inte sova hela dagen... bara en timma förut som han kunde sova. Sedan har det bara varit ledsna miner... eller nej, nu ljuger jag.. Han har faktiskt haft riktiga gosstunder också, men mest har han varit missnöjd. Känns så otroligt frustrerande... mest eftersom det känns som om han vill säga mig något men jag inte förstår och inte kan hjälpa. Brrr brr Boff BOFF! säger han upprört till mig. Kanske tänder? Den eviga gissningen.

Jag tror att han kanske kan ha slumrat till nu (efter en timmas ögongnuggningar och tårar) men han sover oroligt. Skönt att Hampus är ledig i helgen så att vi kan lösas av lite. Hoppas att lillplutten snart mår bättre och är på sitt vanliga glada humör igen. Den gosiga sidan får han dock gärna behålla.... och om han bara sover bra på nätterna så kan jag till och med ta lite gnäll på dagen.

Hoppas också att snön regnar bort snabbt och att det sedan blir varmare väder så att att allt vatten försvinner istället för att frysa. Måste åka och handla NAN imorgon och då vill jag ha bra vägar!



Så här pluttig ser han ut när han är ledsen. Det gör ont i hjärtat för man vill ju att ens lilla älskling skall vara glad.
Bilden tagen av min mamma hemma hos dem för ett tag sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela