Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite boktips

Publicerad 2011-03-30 09:12:18 i Allmänt,

Nu har jag läst Flickan med snö i håret av Ninni Shulman och Tusenskönor av Kristina Ohlsson. De var bra båda två men den sista var bäst.

Om man börjar med Schulmans bok så var den helt ok. Har egentligen inget att klaga på förutom att upplösningen inte kändes helt trovärdig, men kan inte gå in närmare på det utan att avslöja för mycket.

Ohlsson har tidigare skrivit boken Askungar som jag tyckte mycket om och denna handlar om samma personer. Karaktärerna är trovärdiga och känns inte som stereotyper och intrigen är genomarbetad och spännande. Rekommenderas verkligen. Finns bara en sak som stör mig, och det är att författarinnan bara är ett år äldre än mig... och det stör mig alltid att någon annan skrivit en bok när jag själv aldrig får tummen ur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela