Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jämställdhet = arbete

Publicerad 2011-03-16 02:18:38 i Allmänt,

Och nu menar jag inte att "om man vill ha jämställt så måste man jobba på det", vilket i och för sig också är sant, utan jag menar fysiskt arbete.

När man lever i ett jämställt förhållande med en man som vet att vi kan lika mycket trots att vi har olika kön och inte har något behov av att framhäva sin manlighet (även om vi båda ibland tycker om att göra saker för varandra för att göra den andre glad såklart) så funkar inte riktigt ursäkten att "jag är ju bara en liten tjej" då man vill komma undan från arbete.

Hur mycket man än försöker med "Men jag kaan inte aska ur pannan... jag vet inte hur man göör" så slutar det bara med kommentaren Jamen lär dig det då. Attans. Men ok då... om de skall kvotera in kvinnor bara pga att de är kvinnor så kanske det minsta man kan göra är att typ bära sina egna kassar när man handlat....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela