Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag är inte lika bra som banan

Publicerad 2011-03-21 08:30:54 i Nytt på bebisfronten,

Om Nico ligger på golvet och man vill att han skall demonstrera sina nya ålningskunskaper så finns det tre saker som går att locka med.

1. Om jag sätter mig en bit bort och säger "kom till mamma" - då ålar han en liten bit, kommer på att det inte är värt det och skiter i det.

2. Om katten kommer - då ålar han tills katten går sin väg, vilket sker ganska snabbt så det hinner inte ålas så mycket.

3. Om jag håller fram tuggnappen fylld med banan en bit bort - då ålas det tills han får tag på den.

Mitt barn tycker alltså mer om banan än han tycker om mig. Tänk den dagen han upptäcker godis. Då är det kört för min del.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-03-21 09:59:07

Haha, va sött! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela