Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Idag kommer jag vara trött

Publicerad 2011-03-10 07:32:45 i Nytt på bebisfronten,

Nico vaknade som sagt var innan 4 och ville inte somna om. Efter en timmas kämpande somnade han och sov kanske en halvtimma innan han vaknade igen och gjorde klart för mig att jag lika gärna kunde ta upp honom. Han fick komma upp och leka en liten stund men ganska snart började han gnälla och gnugga sina ögon så tog in honom i sitt rum och la honom i sängen igen. Men icke att han tänker somna. Nej i snart en timme har jag fått gå in och ut från hans rum då han bara ligger där och klagar. Han är skittrött men bara tvärvägrar att sova. Mat vill han inte heller ha.

Han MÅSTE sova lite till. Annars:
1. kommer han vara trött hela dagen = gnällig hela dagen
2. kommer jag bryta ihop då jag känner mig helt energilös

Vill inte vara energilös heller för jag har stuff to do. Jag vill städa, fixa med en del papperarbete, spackla taket i källaren och lite annat. Fortsätter det så här kommer jag dock spendera dagen med att sitta i soffan och apatiskt betrakta min son som ligger på son madrass i ostbågeformatering och bara klagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela