Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här hemma

Publicerad 2011-03-18 15:06:24 i Nytt på bebisfronten,

Har inte blivit mycket skrivande idag för har haft en hel del att göra och har en hejdundrandes huvudvärk.

Försökte montera den nya bilstolen men det var rena grekiskan att förstå de instruktionerna och då det inte var så kul att stå och greja med det när det snöade så fick vi skjuta på det.

Nicos mage hade inte blivit bättre och han var gnällig och grät lite varje gång han skulle äta och det tryckte på. Krystade och krystade men ingen bajs kom det. Åkte därför och köpte microlax och gav honom och jävlar alltså. Det var som om en elefant hade bajsat i blöjan. En klump stor som en tennisboll med samma konstistens som lera (och då menar jag inte den rinniga sortens lera utan den typ man drejar med). Som Hampus sa så är det konstigt att han inte varit mer ledsen för han måste haft ont i sin mage med allt det fast därinne.

Nu är han gladare men skall nog ge laktulos några dagar för att se så att magen håller sig igång... fast väntar med det tills imorgon och ser om det kan rätta till sig av sig självt först då laktulosen kan ha biverkningar och jag inte vill ge det i onödan.

Hur natten gick? Hampus gav honom mat en gång när han inte kunde få honom att somna om, men hoppas på att det skall gå bättre igen i natt.
Själv hoppas jag på att mina tabletter skall funka snart så jag får lite mer energi för kommer bli tufft ett tag då Hampus kommer jobba mycket i två veckor framöver och jag får ha både dag och natt själv. Trots att Nico sover bättre på nätterna nu så känns det som om jag aldrig får någon sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela