Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här händer det grejer

Publicerad 2011-03-25 14:06:01 i Allmänt,

Tycker ni jag verkat lite frånvarande? Det är för att vi grejar. Idag har vi målat lite tak, flyttat en bokhylla, målat vägg och målat lister. Då och då kommenterar vi att vi minsann inte är som dem och att jag verkligen inte är en sån där tjej. Vad vi egentligen gör är att vi jämför oss med paren som är med i Arga Snickaren och kommer fram till att vi är superbra på att samarbeta och att jag inte är en sådan där tjej som bara står och tittar på, nehej, jag gör saker jag med. Lite lustigt att man känner att man vill ha lite beröm för det, som att man är lite duktig för att man inte är inkompetent och handlingsförlamad.
Bra blir det i alla fall. Som ett helt annat rum, som man brukar säga.

Nico satt med länge i sin matstol och tittade på samtidigt som han spelade på sitt lilla piano. Ibland tyckte han att det hade gått för lång tid utan att någon tittat på honom så då illvrålade han i falsett och när man då tittade på honom så gapskrattade han. Nu har han dock sovit i en timma ungefär. Tog ett tag innan han somnade. Först låg han och fnissade för sig själv i sin säng... man funderar ibland på vad han hittar på som är så lustigt när man inte är där. Visserligen är han ganska lättroad när han sätter den sidan till vilket han demonstrerade imorse då han skrattade helt hysteriskt åt att Hampus rullade en snusdosa mellan fingrarna.

Snart skall dock plutten upp, får se om vi målar lite mer och sen... våfflor :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-03-25 16:27:54

Vill se bilder på vad ni grejar med i källaren:)

Postat av: tilda

Publicerad 2011-03-25 17:54:21

Tusen miljoner tack för den fina kommentaren jag blev jätteglad =)

Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela