Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Gott och blandat

Publicerad 2011-03-24 11:31:09 i Allmänt,

Kan börja med att informera om att jag inte blivit helt ordblind om någon trodde det efter att ha sett alla saknade bokstäver i tidigare inlägg, utan det är en av katterna som rivit ner min dator i golvet så en del av tangenterna krånglar (bland annat b) så man måste trycka mycket hårt på dem för att något skall hända.

Upptäckte också att Sonja från bloggen HejSonja, som är en av mina favoriter, kommenterat på mitt senaste inlägg. Tyckte jag var lite roligt, nästan sådär lite smickrande, men så insåg jag att min senaste snodda lista var just snodd från hennes blogg så då kändes det lite pinsamt. Knyttet the copycat.

Nico fortsätter sitt gnäll och gråt-race, men nu verkar det som om Hampus kan slippa jobba i helgen så förhoppningsvis kan vi dela på eländet. Just nu tror jag faktiskt inte att Nico har ont utan att han bara är i en himla gnällig period.

Avslutningsvis tänkte jag kommentera Sonjas kommentar om föräldraforumen där ute. Håller med om att de bör undvikas. Om man läser eller skriver på dem så märker man snart att vad man än gör eller införskaffar så är det någon där som känner någon som råkat ut för en hemsk olycka just pga detta. Köpte du en viss bilstol så är det någon där som känner någon vars barn krossade huvudet mot rutan i en sådan. Om du ger ditt barn äpple så är det någon vars grannes barn fick en sjukdom och dog på grund av detta. Använder du Adidas gympaskor så är det någon som just på grund av sådana skor ramlat och tappat sitt barn utför ett stup. Du kan inte göra rätt, och ditt barn kommer råka ut för något hemskt. Så vill man undvika ångest så skall man undvika sdåana forum.

Nu skall jag samla kraft inför en promenad i solen.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-03-24 12:48:40

håller helt med! där känner åxå alla minst 5 stycken som mist sitt barn i psd. familjeliv ska man inte gå in å läsa på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela