Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fynd

Publicerad 2011-03-10 08:53:34 i Nytt på bebisfronten,

Efter att ha bajsat och ätit gröt så är Nico på bättre humör (fortfarande vill han inte sova dock). Nu åker han runt i sin gåstol och gör pussar åt katterna. Något av det bästa han vet är när han kan köra fram och hitta spännande saker på vardagsrumsbordet. Jag brukar därför lägga fram saker lite strategiskt så att han kan nå dem när han kör förbi. Då sliter han girigt åt sig och sitter sedan lycklig och betraktar sitt "fynd".



Och om någon nu skulle tänka "herregud låter hon honom leka med en plastpåse!!" så kan jag lugna er med att jag ju sitter här bredvid och tittar på honom hela tiden. Dessutom är fynden spännande i några sekunder och sedan kastas de på golvet och han ger sig av på jakt efter något nytt.

Förresten... det snöar ute. Känns helt deppigt... skall ju komma vår nu... och anske jag måste köra Hampus till och från jobbet också. Inte alls kul. Okul, så att säga.
Men Nico tittar ut genom fönstret och gör pussar åt snön han.... ja, han gör pussar åt i princip allt.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-03-10 09:56:38

haha ja, man får lägga ut lite saker sådär strategiskt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela