Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Elände

Publicerad 2011-03-29 21:55:20 i Allmänt,

Stackars Hampus sover nu, och lillkillen med. Dock sover Nico oroligt och känns varm. Vill dock inte slita upp honom och ta tempen när han är trött. Vet inte om han också är på väg att bli sjuk eller om det är tänderna (tänderna som vi försökt skylla allt på i flera månader men som aldrig kommer).

Skall försöka sova jag med snart men drabbades av nedstämdhet då jag läste alla hemska kommentarer Ketchupmamman fått på sin blogg efter att hon uttalat sig i Casey-fallet. Hon uttryckte ungefär samma åsikt som mig i en debattartikel i Aftonbladet och många var upprörda och skrev en del vidriga saker till henne. Jag tappar hopp om mänskligheten när man ser hur vuxna människor hanterar sina meningsskiljaktigheter och hur de inte ser hur deras inställningar smittar av sig till deras barn... och hur våld och mobbing aldrig kan upphöra så länge deras beteende finns. Vuxna människor varav en del till och med skriver att de anser att det vore rätt åt den 12årige mobbaren om han dog! En lärare (!) skrev att han tyckte det var bra att man slår tillbaka och att om man tycker annorlunda kan man inte själv ha varit mobbad... Vad är det för fel på mänskligheten? Ibland vill man verkligen bara isolera sig ute i skogen....
Nåja... vad är väl en bal på slottet. Jag hoppas i alla fall att Nico kommer lära sig sunda värderingar och ha vuxna omkring sig även i skolan som kan ta tag i saker i tid så att han aldrig behöver hamna i en situation som Casey. För det som folk inte tycktes fatta är att Ketchupmamman i sin text, eller jag i min, inte säger att hon inte kan förstå att han gjorde som man gjorde... det hemska är att han kände att han behövde göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela