Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Den dagen, den sorgen

Publicerad 2011-03-02 14:13:06 i Allmänt,

Saker jag tror att dagispersonalen kommer klaga på i framtiden:

* Nico somnar hela tiden
Nico har dagar då han är väldigt trött och jag är inte en sån som håller vaken för att det skall sovas bättre på nätterna utan kör mer på att han får ha sin egen rytm och sova när han vill... Tänker att det växer bort, men det kanske det inte gör.

* Nico svär och använder könsord
Om vi inte börjar tänka på vårt språk kommer Nico kalla saker för hora när de inte funkar, säga fitta när han slår sig och kalla jobbiga människor för kukar. Bland annat.

* Att jag säger dagis
Det heter fööööörskola.... whatever... de kan få hämnas genom att kalla mig för babbelkärring istället för kurator om de vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela