Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Självömkan

Publicerad 2011-06-30 19:36:22 i Allmänt,

Jag borde verkligen inte klaga. Jag har en alldeles underbar man, världens goaste unge, jobb, ett fint hus och skall förhoppningsvis bygga mitt drömhus inom några få år. Jag har mer än många andra, mer än jag trodde jag skulle kunna få. Men vissa stunder känner man för att klaga lite.

Jag blir galen ibland på all värk. För er som inte visste det har jag någon form av reumatiska problem och det sista har det varit värre än vanligt, trots att jag inte pratar om det. Stundvis är smärtan så kraftig att det känns som jag skall gråta. Under min högra skuldra känns det som om det sitter en kniv instucken och det känns som jag har på mig ett halsband med vassa spikar som sticker in i min nacke.

Så om jag verkar grinig eller så, så vet ni vad det beror på. Min kropp faller i bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela