Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kortis innan sängen

Publicerad 2011-06-17 21:04:18 i Allmänt,

Ett slags godnatt inlägg innan jag hoppar i säng med en bok. Nico sover oftast hela nätterna nu, men vaknar tiidigt fortfarande, så känner att jag börjar få en helt annan energi nu. Dock får jag inte somna för sent då jag skall iväg tidigt imorgon för att gå på loppis tillsammans med Nico och min bror. Skall bli skojsigt.

Idag har jag förresten läst ännu en bok. Det blödande hjärtat av Adrew Taylor. Har tydligen varit vinnare av svenska deckarakademins pris för bästa översatta roman 2009... något jag icke kan förstå. Boken är inte helkass men skulle inte rekommendera den. Känns som det tar tre fjärdedelar av boken innan den ens kommer igång på riktigt och man känner sig aldrig riktigt engagerad. Inget bra betyg för en deckare om man känner att man skiter i vem som är mördare eller inte.

I övrigt försöker jag få saker gjorda på dagarna men det slutar oftast med att jag drömmer om husbyggen och inredning. Önskar bara man kunde bygga nu och inte behövde vänta... Men den som väntar på något gott... väntar alltid för länge.

Och om jag uppdaterar bloggen mer sällan nu för tiden så är det just eftersom jag insett att Nico håller sig lugnare och kan göra saker själv så länge jag inte sitter vid datorn, för den är som en bebismagnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela