Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Idiotiska förare

Publicerad 2011-06-10 20:03:13 i Allmänt,

Varje gång jag är ute och kör bil blir jag förbannad och tänker att det finns extremt många människor ute på vägarna som inte borde få ha körkort. Jag skall dela med mig av två exempel från idag i form av en liten quiz.

Om du kommer körande på en mindre landsväg och precis efter en korsning ser att i den mötande bilen sitter någon du känner så....

1. Vinkar du glatt och tänker att "honom skall jag ringa när jag kommer hem"

2. Vänder du på lämplig plats och följer efter honom för att kunna prata när han stannar

3. Stannar ni båda era bilar på varsinn sida av vägen och går ut och ställer och och snickesnackar så att era bilar blockerar båda färdriktningarna och bilar får turas om att köra mellan era bilar för att komma fram.

Om du har tre bilar,med lite avstånd mellan sig, framför sig och närmar dig ett backkrön där du kan skymta en lastbil komma körande så....

1. Ligger du kvar där du är och tänker att du kan köra om på lämpligare plats

2. Kör du en liten chansning och kör om bilen framför

3. Tänker du att "här skall jag fan fram" och kör om alla tre framförvarande bilar på en gång så att både de och den mötande lastbilen får tvärnita för att du skall hinna in och inte frontalkrocka med lastbilen... och sedan susar du vidare.


Behöver jag ens tala om att de förare jag såg idag valde alternativ nummer 3 på båda frågorna...

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-06-11 14:50:02

för att inte glömma idioterna i stocholms innerstad som tutar på en när man står i rödljus, vad FAN vill dom jag ska göra? köra mot rött?

nästa gång det händer mej ska jag bannemej stänga av bilen, gå ut, knacka på rutan och fråga vad fan det är frågan om.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela