Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur jag mår nu

Publicerad 2011-06-08 20:07:40 i Allmänt,

Snälla Ulrica frågade i kommentarerna hur jag mår nu så tänkte uppdatera er om läget. Det är lite upp och ner, men en hel del bättre. Min riktiga krasch för ett tag sedan berodde nog på att min hjärnskakning blev lite för mycket grädde på moset... hjärnan orkade inte med helt enkelt. Nu är jag trött och lite smått "utbränd", för att använda ett överanvänt ord, men känner mig inte lika deppad. Dock har jag återfått min extrema PMS, som jag hunnit glömma under gravidteten, och bryter ihop helt två dagar i månaden.

Jag har inte börjat ta antidepressiva tabletter utan avvaktar lite. Ogillar tabletter överlag och undviker det om jag kan. Hampus är underbart stöttande också och jag skall få en heldag hemmifrån på egen hand nu när han snart är ledig (han tyckte jag skulle åka och vila upp mig i tre dagar men jag skulle sakna dem för mycket).

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-06-08 21:57:45

Åh så skönt att höra att det är bättre!



Håller med dig om att man inte vill äta tabletter i onödan men ibland är de till ovärderlig hjälp så det är ju ett övervägande det där.



Kan nog vara bra med en egen dag men jag förstår dig helt att du inte vill vara borta många.



Ta hand om dig.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela