Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En härlig dag

Publicerad 2011-06-04 18:36:37 i Allmänt,

Idag har varit en härlig dag,men det trodde jag inte först. Nico vaknade strax innan 5, somnade om efter ett tag men vaknade sedan 6. Både jag och Hampus var som zombies men Nico fick hoppa runt i vår säng en stund. Sedan föreslog Hampus att man kunde kanske testa om Nico ville sova en liten stund till. Jag sa "det kommer aldrig gå", men lade honom i sin säng igen. Snark så sov vi alla tre och när jag vaknade strax efter 9 sov Nico fortfarande.

Idag har jag varit duktig och stått ute i altanen i solen och betsat och målat hyllor också. Samtidigt lärde Hampus Nico att gå med gåvagnen. Han var såå stolt och lycklig. Som tur är så har han lärt sig att sätta sig på rumpan när han står nu så det är lite mindre fallolyckor.



Sedan tänkte vi att det var dags för Nico att ta ett bad. Blir inte så ofta då Nico brukar få total panik, men nu var det så varmt att vi tänkte att han skulle tycka det var lite skönt. Blev i diskhon och lite skeptisk var han först men sedan gick det toppenbra.



Nu har Nico precis somnat efter en glad och aktiv dag, och jag och Hampus skall äta grillat och mysa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela