Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Saker min son har för sig

Publicerad 2011-07-12 15:56:02 i Allmänt,

Idag har Nico varit på underligt humör. Trött och gnällig, men samtidigt full av bus.

Jag försökte göra lite sit-ups i förmiddags vilket slutade med att Nico anföll mig genom att åla upp på min mage, pussa hela mitt ansikte blött och avsluta med ett bett i näsan.
Fick bli en promenad istället.

När Hampus kom hem blev Nico överlycklig, vilket innebar att han grät hysteriskt i en kvart då Hampus med en gång skulle ut och klippa gräset. Han gråter visserligen för det mesta just nu.

Sedan lekte vi lite tittut som var otroligt kul. Speciellt om man var riktigt riktigt nära så det blev nästan lite läskigt också. Men var fjärde gång fick man ta paus för då ville han ha en puss, bekräftelse på att det inte var farligt på riktigt. Försökte jag sluta med leken sa han ett uppfodrande öööh och tog tag i min hand och satte den framför mitt ansikte.

Nu måste jag försöka hålla en redan supertrött bebis vaken i minst två timmar till. Sköj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela