Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nöjd

Publicerad 2011-07-02 16:54:32 i Allmänt,

Jag känner mig nöjd med mig själv idag. För att vara mig så har jag hunnit med en hel del... och det är bättre att jämföra mig med mig och inte med någon annan... för andra är inte som mig.

Jag har fixat med disken i köket, och under dagen sett till att ingen ny disk samlas. Jag har plockat undan allt smått i alla rum som ligger och skräpat. Samlat ihop alla Nicos leksaker (som ligger precis överallt). Jag har dammsugit större delen av övervåningen och tvättat golv i kök och toalett. Skurat toaletten. Varit och handlat. Förutom detta har jag ju då även utfodrat, passat och bytt blöja otaliga gånger på lilla herr bus.

Nu väntar jag på att det skall bli nattedags för Nico, att jag skall kunna slänga in en maskin tvätt till, att Hampus skall komma hem så vi kan äta middag och sedan på att jag skall kunna ta det lugnt en stund med en bok. Imorgon blir det nog att fortsätta städa. Tänkte göra sånt som jag typ aldrig kommer ihåg att göra, som att damma hyllor och torka lister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela