Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Helvete

Publicerad 2011-07-31 07:01:05 i Allmänt,

Jag tycker FK är dåliga på att förklara hur det där med föräldrapenningen fungerar, och kanske har jag heller gett upp vad kommer till att läsa deras info och därför missat det jag borde ha förstått om jag så hade gjort.

Detta innebär att jag missat att de 60 dagar som är reserverade för pappan är SGI-dagar (de dyra dagarna)... vilket innebär att de SGI-dagar jag kan använda är slut. Vilket i sin tur innebär att jag nu i augusti bara kan ta ut lägstanivådagar (180 spänn om dagen som man måste skatta för... hallå, det är ju för fan ett skämt)... Eftersom jag knappt börjat jobba i augusti och inte heller har börjat studera och får CSN så innebär det att jag kommer få ut ca 3000-4000 kronor. Jävla piss.

Där går alla våra sparade pengar typ... som skall gå till Hampus körkort egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela