Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Gnäll gnäll gnäll

Publicerad 2011-07-20 07:51:42 i Allmänt,

Ibland tror jag att han ligger där inne i sitt rum och bara väntar på att jag skall somna. Bidar sin tid. Och så fort han hör mina andetag bli tyngre så tänker han "Nu jävlar".
Jag somnade runt 23.. hade svårt att somna. Nico vaknade 24... ville ingenting egentligen men vägrade sluta gråta förrän jag kom in. Han såg ut att sova dock så vet inte hur han visste att jag kom in. Samma sak klockan 4.

Klockan 05.30 ville han ha ersättning, men somnade inte direktom efteråt som jag hade hoppats utan tvingades upp 06.30.
Nu går han runt och skriker ilsket hela tiden, smågråter, klänger, är allmänt missnöjd. Själv mår jag illa av trötthet, kisar och försöker att inte svimma av trötthet.

Om fem minuter skall jag fixa frukost till honom och hoppas otroligt mycket att han kan somna en stund efter det för jag behöver verkligen verkligen sova lite till. Jag orkar verkligen inte med att han är så här många fler dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela