Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Been away

Publicerad 2011-07-05 18:36:13 i Allmänt,

Idag har jag och Nico varit hos min mamma under dagen. Nico tycker om att komma ut och träffa andra än mig och som tur för honom dök det upp den ena efter den andra släktingen hos mamma så han flirtade hej vilt.

Själv passade jag på att få min onda axel masserad av mamma. Ont men gött.

Sedan vart det att hämta paket till Hampus på posten, och utföra den otrevliga uppgiften att ta in vår vanliga post. Otrevlig då brevlådan innehåller en mindre kolloni av myror. Usch. Folk tycker oftast så mycket om myror, tycker att de är så nyttiga och strävsamma och duktiga. I min värld är de fortfarande små, snabba och har många ben vilket gör dem till nästan-spindlar = usch.

När jag kom hem och hade gett pluttas kvällsmat så gnuggade han sina ögon och gosade med sin snutte och jag tänkte att idag somnar han nog gott. Tsss. Han gråter visserligen inte men han har legat därinne och sjungt och småpratat för sig själv ett bra tag nu. Men - helt klart bättre än att han gråter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela