Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vad var det jag sa?

Publicerad 2011-01-14 06:35:35 i Nytt på bebisfronten,

Det är kanske vad en del kommer säga nu... men efter att ha fört logg ett par dagar så verkar det som att den gemensamma nämnare för de nätter då Nico sover bra är... frisk luft. De dagar han sovit bra har han dels suttit med ute en stund när jag har skottat plus att vi har vädrat hans rum innan han skall sova.

I går somnade han vid 19.15 ungefär. Han gnällde till två gånger runt 20 visserligen, ena gången för att han tappat nappen och andra gången var det nog bara en mardröm eller liknande. Men han var inte ens vaken utan gnällde i sömnen. Sedan vaknade han och åt 22, och somnade om direkt efteråt, för att vakna igen vid 03.10. Även då åt han och somnade om direkt efteråt.
Nu har han visserligen krånglat lite från 05.15 och framåt men det är också för att jag kände att då jag har eneri nu (Hampus hade nattpasset till 03.30 då har fått sova) så skall jag ta fajten att inte ge honom mat vid denna tiden och inte heller sitta med honom tills han somnar. Han får därför nappen, jag lägger honom tillrätta och sedan går jag ut. Detta innebar att det tog en timme för honom att somna om ungefär, men förhoppningsvis blir det bättre på sikt. Om han kan lära sig att bara äta vid 22 och vid 03 så är det helt ok så länge han somnar om efteråt och sedan kan sova till 07.

Nu skall jag dåsa en stund till. Hoppas hitta kamerasladden idag så det kan bli lite bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela