Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Topp 10

Publicerad 2011-01-09 11:17:11 i Allmänt,

Här kommer nu en Topp 10 av kommentarer/konversationer jag aldrig glömmer. En del för att de var underbara, en del för att de var konstiga, en del för att de var roliga och andra bara för att de var så himla elaka.

10
På plats nummer 10 kommer kommentaren som tidigare berättats om här i bloggen då en date säger:
- Vilken sarkastisk katt, och syftar på min katt Norpan.

9
På plats nummer 9 hamnar ett gammalt fyllo som satte sig bredvid mig vid en busshållplats och nostalgiskt börjar berätta om att han varit sjöman, men plötsligt brusar upp och vrålar:
- Men sen fick jag sluta med det, för NEGRERNA borrade håll i botten så att båten sjönk!

8
På plats nummer 8 hamnar en komplimang som dock var aningens för högtidligt och allvarligt formulerad för att riktas till tonårs-Knyttet som istället skrattade åt den romantiska stackars pojken.
- Du är så sensuell så jag blir alldeles darrig.

7
På plats nummer 7 kommer en kommentar riktad till mig från en inte helt nykter kille som fick en cigg av mig (detta var alltså på den tiden då jag rökte).
- Åh nu fick du en guldstjärna i himlen. Har man tillräckligt många när man dör får man delux-vingar i himlen.

6
På plats nummer 6 hamnar en kommentar från ännu en date som blandade ihop ord lite grann.
- Jag har en genant plan. (ordet skulle vara genial)

5
På delad plats 5 kommer en kommentar sagd av min älskade make i början av vårt förhållande, då han skulle förklara att det ju var en bra sak att jag inte är en den riktigt smala modellen.
- Men du har det ju bra för du fryser ju inte så mycket på vintern... lite som en säl.
Kan ju påpeka att jag skrattade.

På delad plats 5 kommer också en liknande kommentar från min mamma som blev lite fel. Jag skulle på date med kille som sagt att han gjort slut med sin tidigare tjej för att han tyckte att hon var för fet. Min mamma säger då att hon inte tycker jag skall träffa honom, varvid jag säger att han har ju inte sagt att jag är fet... och hon kontrar med:
- Men så har han ju inte sett dig än heller.
Haha.. hon menade det inte som det lät.. och jag tyckte det var skitkul :)

4
På plats nummer 4 kommer en kommentar som jag då inte visste om jag skulle ta som en komplimang eller som ett hot.. vilket var lite läskigt. En främmande man viskar i mitt öra när han passerar på stan:
- Du kommer att bli en ängel när du dör.

3
På plats 3 kommen en av de elakaste saker någon någonsin sagts till mig. Han minns det säkert inte ens men jag kommer aldrig glömma. Kommentaren kom från en kille i tredje ring som passerade mig i korridoren när jag gick första året på gymnasiet:
- Du har ett utseende som bara en mor kan älska.

2
På plats nummer 2 kommer en otrevlig kommentar från en AT-läkare som jag rådfrågade på grund av magont.
- Jag kan inget om sånt, men jag kan göra en gynekologisk undersökning för skoj skull om du vill...?

1
På plats ett kommer såklart den mest minnesvärda kommentaren av alla, från min älskling:
- Vill du gifta dig med mig?

<3


Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2011-01-09 12:41:28

Jag tycker nog ändå att du har glömt en, den om ditt läppstift: "Dina läppar ser ut som köttfärs" :D

Postat av: sofia

Publicerad 2011-01-09 18:59:37

lite som en säl.. haha. så fel det kan bli haha

Postat av: Tess

Publicerad 2011-01-09 23:08:27

Nr. 2 var ju bara läskig :-S Sånt skämtar man väl inte om? Undrar vad den läkaren tänkte...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela