Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

The Golden Days are over

Publicerad 2011-01-22 18:44:24 i Allmänt,

Ja, vad kan man säga.. sötebrödsdagarna är till ända. Nico har inte haft en bra dag och nu känns det lite som efter förra vaccineringen minus febern. Han är trött hela tiden, men sover mer och mer oroligt. Han vill inte äta ordentligt. Han har ju dock hull att ta av så det är inte så att jag oroar när han äter lite mindre några dagar, men han blir ju grinig av att inte äta bra också. Dessutom är hans mage i olag. Han verkar hårdare i magen än han brukar vara, dock inte förstoppad tror jag, men det är torrare och mörkare bajs än vanligt och han har bajsat ganska lite de senaste två dagarna.

På grund av magen har jag inte velat ge honom massa gröt idag utan han har fått päronpuré och försökte ge potatismos med matfett i men det ville han inte äta. Han har ätit en del ersättning under dagen men kanske 2/3 av vad han borde äta och välling bara tvärvägrar han äta numer så det kan jag lika gärna ge upp.

Han var på ganska bra humör på morgonen men sedan blev det bara värre och värre. Var ute och gick med honom i vagnen någon timme och då sov han en stund och han har sovit till och från under dagen, men mest bara varit vaken och sådär tröttgnällt. Ingenting är liksom bra och han halvgråter ilskt större delen av tiden.

Nu gick det inte att hålla honom vaken längre så han fick lägga sg vid 18.30 idag och får väl se hur det kommer funka.
Kanske känner han av att jag inte mår bra och att det påverkar hans humör. Riktigt ont i magen idag. Samma besvär som jag hade för ett par månader sedan tror jag. Jävligt tröttsamt i alla fall.

Nu skall jag lägga mig och knara lite godis som kompensation för at jag gick en så rask promenad  idag och för att jag tycker synd om mig själv.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-01-22 18:50:22

tänk på att det kommer bli förändrat bajs ju mer vanlig mat å gröt han äter. då kommer bajset bli mer å mer fast :) sålänge han inte har problem att få ut det är det inga probbis :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela