Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Natten som gick

Publicerad 2011-01-12 07:56:10 i Nytt på bebisfronten,

Igår på kvällen upptäckte jag att Nico tycker mer om att hans gröt är lite av det tjockare slaget. Annars brukar jag, i rädsla för att han skall bli hård i magen, göra den ganska lös vilket innebär mer sölande än ätande. Vid 18.30 igår gjorde jag dock mer "grötig gröt" och han åt upp hela portionen, en halv dl, och smackade i sig 120 ml ersättning efter det. Oj vad duktigt han åt, sa jag och lämnade över honom till Nico och en minut senare storkräktes han över både sig själv och Hampus. Tror det mesta stannade i magen dock..hehe.

Blev att ta ner och ge honom ett bad. Eftersom vi upptäckte att han hade bajsat när vi skulle ta av blöjan vid badet så fick han duschas lite först vilket han tyckte var jättemysigt. Själva badandet gillar han dock inte mer. Var lite kul nån sekund när vi plaskade, men sedan stortjuter han.
Sedan blev han insmord och fick på sig pyjamas och somnade faktiskt ganska snabbt. Och sov sedan utan minsta lilla uppvaknande från 19.20 till 23.00 då han vaknade och ville äta. Somnade om ganska snabbt efter det. Hampus var uppe och matade honom runt 02, men jag sov då så vet inte hur lätt att gick att få att somna igen efter det.

Hade natten fortsatt i samma anda hade det varit en toppen natt, men det sabbades lite av att han vaknade 04.30 och bara ville äta en slatt och sedan ville upp för då tyckte han att det var morgon. Tog mig närmare 45 minuter att få honom att somna om och jag var komatrött.
Han sov som tur var till 07 efter det i alla fall och då tyckte jag att jag kunde gå upp med honom och försöka hålla den rutin vi försökt hålla de senaste dagarna.

Synd att han har så torr hud, annars tror jag att han hade sovit bättre om man hade kunnat duscha/bada honom varje kväll. Vågar dock inte det med tanke på alla hans utslag. Men om jag smörjer in honom noga efter varje gång kanske man kan våga sig på en snabbdusch på kvällarna... men blir man lika trött av en dusch som av ett bad?

Nu får jag ta och roa Nico innan han skall äta och sova en stund igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela