Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagen går mot sitt slut

Publicerad 2011-01-21 19:52:13 i Allmänt,

Nu har vi det så fint och städat hemma. Imorgon skall jag nog försöka ta tag i att få ordning i mitt hobbyrum, efter det att jag städat i Nicos rum.

Lilla Nico blev trött av dagens äventyr utanför hemmet även fast han sov en del i bilen. Han gick ju upp tidigare än vanligt så kanske inte så konstigt dock. Han sov en låång stund mitt på dagen efter att han fått ett mindre psykbryt och bara grät. Han hanterar inte trötthet väl den lille filuren. När han vaknade till efter att ha sovit någon timme så trodde jag att han ville upp så jag gick in, tände ljuset och lyfte upp honom men då grät han och dunkade pannan mot min bröstkorg..hehe.. så var bara att lägga ner honom igen och ge honom nappen så somnade han genast om.

Sedan vaknade han runt 16.30 och fick leka lite och var sedan med när vi lagade mat. Han fick sin gröt innan vi åt dock så att vi skulle få äta i lugn och ro (tju fick vi för då ville han leka) men han är ganska svårmatad nu för tiden. Dels spottar han ut mycket mat sådär för skojs skull och så tycker han att jag inte ger han mat tillräckligt fort (jag anser att man skall svälja mellan tuggorna, det anser inte han) och vrålar på mig.

Sedan orkade han bara hålla sig uppe till 19 så det var bara att smörja in, byta blöja och natta. Någon välling ville han inte ha utan bara napp och snutte. Han har gnällt lite då och då som han nästan alltid gör den första timmen men nu tycks han ha somnat ordentligt.

Själv skall jag alldeles strax åka och hämta Hampus kompis vid färjan och sedan skall de leka med musik medan jag ser på Criminal Minds och Bones och sedan sover. Jag är en oerhört social person..hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela