Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Besök imorgon :)

Publicerad 2011-01-02 17:56:36 i Allmänt,

Imorgon kommer Sofia och Kerstin på besök. Eftersom jag upptäckte ganska sent att vi bytt dag spenderade jag dock dagen med att röja i kallförrådet istället för att städa så får bli lite snabbstädning imorgon på morgonen :)
Liten förvarning Sofia, det är inte några pedanters hem du kommer till..hehe.. vi är slackers på elitnivå :P

Jag och min man, men mest jag, har en tendens att sprida ut saker överallt och sedan är vi lite sådär selektivt blinda och ser liksom inte sakerna som ligger framme.
Som exempel... just nu sitter jag i vardagsrummet.. och vad kan man finna där?

I soffan: 5 barnböcker, en babyoverall, 2 skallror, en låda med hårda klossar, en förpackning med mjuka klossar, en lokaltidning, en liten hög reklam, 1 mobieltelefon, 1 snusdosa och ett glas.

På bordet: En tallrik med bestick, 4 glas, 1 nappflaska, 1 tom flaska cider, 1 tom flaska cola, en skål med sallad, 1 babystrumpa, 1 nagelklippare, 1 kamera, 1 kakburk (kakorna uppätna), 2 mobiltelefoner och 1 sked samt kamerasladden.

På matsalsbordet: 1 tom flaska julmust.

På golvet: Barnvagnsinsatsen, 1 filt med plastad frotté på, 1 filt till, 1 påse med okänt innehåll.

Och då städade vi nyss. Man kan se det som en brist... eller en bedrift... bara att välja :)

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-01-02 21:09:14

kan låta meddela att även om jag är sjukt pedant i mtt eget hem bryr jag mej inte ett smack om hur det ser ut hos andra ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela