Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Än har vi en bit kvar

Publicerad 2011-01-15 08:17:05 i Allmänt,

Med tanke på att Nico knappt sov alls på dagen igår var det kanske att vänta att natten inte skulle bli helt hundra... och det blev den ju inte heller. Han vaknade och åt runt 22 och 01.30 ungefär, men vaknade ungefär en gång i timmen (ibland oftare) från det att han la sig till runt 03 då han slutligen somnade ordentligt.

Var Hampus som hade natten då han ändå var vaken (han hade ju besök... bara jag som är så osocial att jag tackar för mig och kryper i säng klockan 21 oavsett gäster) men jag sov oroligt och vaknade av Nicos små sängserenader hela tiden. Så när jag åter väcktes när det var min tur att ta över och Nico verkade superpigg så kände jag mig lite irriterad tills jag tittade på klockan och insåg att den inte var runt 5 som jag trodde utan att klockan var 7. Så då fick plutten komma upp en stund och blev så glad, så glad. Han satt i mitt knä medan jag såg på På spåret och tjöt och spottade saliv på mig. En timme senare slukade han 120ml och kunde efter vissa övertalningar somna en stund igen.

På agendan idag står att plocka ner allt julpynt... finns en risk att det får vara kvar tills nästa jul annars. Har ju hänt tidigare år att adventsljusstaken har stått framme till midsommar ungefär.. men inte i år, nu skall det packas ner.
Kanske att jag hinner sy lite också, det vet man aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela