Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Morgon igen

Publicerad 2011-02-05 07:54:51 i Allmänt,

Nätterna bara flyger förbi. I natt fick jag väl två-tre timmars sömn. Delvis mitt eget fel. Nico sov bra första delen av netten, men väntade på att Hampus skulle komma hem och när han gjorde det skulle vi äta och mysa så när jag väl försökte somna var väl klockan 01 eller så. Nico vaknade och ville äta 03, och efter det vrålade han på mig ca en gång i halvtimmen i några timmar för att kolla om det var morgon än. Klockan 06.30 gav jag dock upp och gick med på att det var morgon... en timme senare sover han igen... men jag kan inte somna om för sömnbristen har gett mig huvudvärk. Men men, Hampus har lovat att jag skall få sova en stund på dagen sedan.


Detta är förresten av av de bodys jag köpte på Lindex igår (den andra bodyn var helsvart och byxorna var av det märket med en liten stjärna på, ett par gröna och ett par mörkblå). Precis av sådan modell jag gillar. Inte för många olika färger och ett sött tryck långt upp så att man ser hela trycket även när byxorna är på. Ogillar när halva trycket försvinner ner i brallan eller när det är för mycket mönster överallt.  Fanns en liknande body på Lindex med ett Lille Skutt-tryck, men kände att jag inte hade råd med den också.

Om någon nån gång skulle vilja köpa kläder till Nico kan det ju vara bra att veta att det är den typ av kläder jag gillar. Tycker om söta små figurer med som just Bamse-karaktärerna, Mumin, Tummen, Laban, Alfons, Barbapapa etc.
Men nu har han kläder så han klarar sig i alla fall... även om en del av hans pyjamasar börjar sitta tight. Känns som om jag inte gör annat än att köpa pyjamasar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela