Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

God morgon vänner

Publicerad 2011-02-25 07:19:25 i Nytt på bebisfronten,

I natt var en bättre natt. Nico sov från 21.30 till 03 och sedan till 06. Innan 21.30 vaknade han en hel del gånger och ville äta dock.
Nu till mitt dilemma. BVC-läkaren tyckte att jag skall vara "försiktig med maten" för att han väger mycket men om han inte får äta rejält på kvällen så sover han inte på natten. Han kan mellan 18 och 20 vilja äta typ 400ml. Skall jag inte ge honom det då?

Men det tänker jag göra. Han är en rund och knubbig bebis precis som jag var och precis som hans pappa var. Om han har sin pappas gener blir han ändå lång och smal sedan, om han har mina...oh well... not so smal. Jag vill att min bebis skall vara mätt och glad och inte ligga vaken på natten med en knorrande mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela