Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Denna dag

Publicerad 2011-02-19 09:39:47 i Nytt på bebisfronten,

Nico ligger och leker på golvet bland ett gäng leksaker. Hörde på nyheterna igår att genomsnittsbarnet nu för tiden har 500-600 leksaker (minns ej den exakta siffran) och jag tror att Nico ganska snart kommer befinna sig där. Lustigt nog har han ju dock sina favoriter som är nästan de enda han leker med.

Hos sin mormor och morfar är det ett stort pinglande äpple som gäller. Hemma är det lekställningen, kattskallran, elefantskallran (ny bland favoriterna), sina pinglande mjuka klossar, prasselboken, en liten mininalle, en annan bok med prassel och pip, barbapapa och en aktivitetsleksak med sugproppp som man sätter fast på bordet. I barnvagnen vill han gärna ha sin lilla mjukishund också, och i sängen är det en nalle och sin nallespeldosa som gäller.
Han gillar dock sitt minipiano också, men man måste sitta och hålla honom när han leker med det så det blir inte av så ofta.



Det han ses ligga på är förresten madrassen till vår ihopfällbara gästsäng som han får använda tills vi köpt annan madrass. Han tycker mycket mer om att ligga på den än täcket... men han vänder sig inte lika mycket när han ligger på den så han får inte lika mycket träning.

Om två timmar eller så skall Hampus väckas (han har varit uppe i natt) och sedan skall jag åka och handla och hämta hans kompis Johan vid färjan. Han skall hit och leka med Hampus och äta middag vilket blir trevligt. Inte så ofta som man har middagsgäster.

Sedan skall jag försöka att inte bränna alltför mycket tid med att skjuta gröna grisar med fåglar på min iPhone. Beroendeframkallande spel det där Angry Birds, men man känner ju sig som en idiot som bränner tid på det egentligen.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-02-19 21:02:46

Jo, det blir lätt mycket. Presenter hit och dit och sedan har jag själv svårt att motstå en del grejer när jag är i affären :-) Har man kvar barnet i sig kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela