Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Igår var det lucia

Publicerad 2011-12-14 07:54:17 i Allmänt,

Blir inte så bra uppdatering av bloggen just nu för det är så mycket att göra, men så fick jag fina foton på mailen som mamma tog igår och då måste man ju dela med sig. Var ju Nicos första luciafirande med luciatåg på dagis igår <3. Kan dock inte dela med mig av bilder på själva "tåget" för får respektera de som inte vill ha bilder på sina barn online.
Nico var så duktig, trots att han var det enda barnet som inte ville stanna bland de andra utan började knata omkring bland föräldrarna när de andra stid och sjöng - men han satt kvar ett tag :) Och fröknarna sa att det var stor förbättring från när de hade övat då han hade puttat ner andra barn från bänken där de satt och försökt dra med dem för att de skulle leka med honom istället..haha.
Tänk vad stor han är nu, och ändå så liten.
Slutade lite trist när ett större barn slog Nico så han började gråta dock och jag var skitupprörd över detta halva dagen. Kändes bättre när jag fått prata med personal senare på dagen dock och Nico är ju superglad när han skall till dagis och de sa att det måste varit en engångsföreteelse. Det var mest känslan av att jag inte alltid kommer kunna skydda honom som var jobbig. Att han måste bli stor och inse att livet inte alltid är lätt. Jag vill ha honom liten och trygg.
Nu är det jobb som gäller. En vecka kvar innan "jullov" sedan. Dags att köpa de sista klapparna, slå in paket, skicka julkort och allt möjligt. Fått e inbjudan att följa med en annan barnfamilj till Liseberg på söndag, får se hur det blir. Hade varit kul och Nico hade nog älskat det men vi har nästan inga slantar kvar :/.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela