Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Planera är halva nöjet

Publicerad 2011-08-19 11:02:29 i Allmänt,

Jag borde egentligen jobba inom något sådant... planering. Ett jobb där man planerar saker men inte behöver utföra dem. Älskar planering och det är vad jag sysslar med nu.

Har jag ens nämnt i bloggen att vi planerar att flytta? Jag vet att jag för ett bra tag sedan skrev om att mina föräldrar (de underbara) köpte en stuga på vilkens tomt jag och H planerade att bygga ett hus så småningom. Nu har vi dock bestämt oss för att sälja vårt nuvarande hus och flytta till stugan. Blir väl till våren kan jag tro. Känns väldigt spännande, men såklart med ett stänk av vemod då detta var vårt första hus, vårt första riktiga hem och den plats där alla bebisminnen av Nico sitter i väggarna.

Finns dock en del som vi behöver fixa på stugan och det är där planeringen kommer in. Nu kollar jag spiskasetter på nätet som en tokig, kollar upp priser på kök, målar upp hur jag vill ha köket, letar dörrar på Blocket, skriver listor på saker som skall köpas (som fogpenna) och så vidare. Förutom det finns det saker vi skall göra här hemma innan en försäljning och även det görs listor på och planeras.

Vi är lite sådana jag och min man... vi behöver ett projekt med ett tydligt mål. Vi hade säckat ihop lite och fick inte gjort något... men nu med ett mål i sikte så lever vi upp och samtalar upphetsat (ja inte sexuellt upphetsat då.. det vore ju lite skumt kanske) om vad som skall göras, när det skall göras och hur det skall göras.
Det kommer bli så bra det här. Nico kommer ha sin mormor och morfar som grannar åt ena hållet och sin morbror som granne åt det andra hållet. Han kommer växa upp där jag växte upp och han kommer ha en jämnårig kamrat uppför backen.

Längtar... fast jag har satans skoj med planeringen med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela