Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Planer för dagen

Publicerad 2011-08-02 07:25:55 i Allmänt,

Nico vaknade två gånger i natt men somnade snabbt om, och vaknade för dagen kl 06. Han busade lite med sin pappa när han kom hem från jobbet och nu leker han med sina saker i vardagsrummet. Mest tittar han på den lilla leksaken han fick igår, men han sätter gärna på alla sina musikspelande leksaker på en gång.



Nu sitter jag och planerar för dagen. Återbesök hos läkaren klockan kvart över två. Innan dess hade jag tänkt hinna städa, sortera ut böcker jag skall sälja på loppis och få med de sista loppisgrejorna till mamma och pappa (fast får nog åka förbi dem efter läkarbesöket). Och så måste jag till apoteket och så betala några räkningar.

Har dock inte helt vaknat ännu känner jag, men det är väl bara att ta sig själv i kragen.
Egentligen skulle jag vilja hinna klippa mig och färga håret innan jag skall börja jobba i nästa vecka, men det vette fan hur jag skulle hinna med. Känns som att augusti och september, framför allt augusti, kommer vara helt hysteriskt fullspäckade månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela