Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En tuff natt

Publicerad 2011-08-19 09:33:52 i Allmänt,

Nico har inte varit bra i sin mage ett tag nu och i natt blev det värre. Det började dock med att han gick och la sig som vanligt och somnade. Han vaknade dock någon timme senare och var riktigt ledsen men somnade om efter en stund.
Runt halv nio vaknade han dock och var hysteriskt ledsen och så fort man kom in i rummet kände man på lukten att det behövde bytas blöja. Det sker nästan aldrig att man behöver byta på honom på natten och när det behövs så blir han alltid jätteledsen för han är ju så trött och känner sig störd. Dessutom har han fått lite blöjeksem som gör ont nu så han var extra ledsen.
Efter det kunde han inte komma till ro utan bara grät och grät och klamrade sig fast vid mig så han fick komma upp och sitta och se film med oss en stund. Han satt där så snällt och gosade in sig. Kändes riktigt mysigt och jag insåg att innan jag fick barn och jag tänkte på ordet familj så var det det som jag såg framför mig. Föräldrar i en soffa i ett dunkelt rum på kvällen med ett litet pyjamasklätt barn mellan sig.

Efter en stund visade han att han var trött så vi la honom igen men det dröjde inte länge innan han blev hysterisk igen så han fick ligga med oss i sängen en stund. Sedan fick Hampus spendera lång tid inne hos honom innan han kunde somna om.
Han har därefter vaknat två gånger i natt och varit ledsen, men somnat om ganska snabbt, och ville ha frukostersättning vid 05. Sedan sov han dock till halv nio då vi gick upp.

Så jag är trött minst sagt och då jag fortfarande inte mår bra så känns det extra jobbigt, men Hampus är snäll och hjälper till.

Här kommer avslutningsvis en bildserie på Nico tagen igår, men kvaliteten på de flesta bilderna är rätt kass då min kamera inte är den bästa... men håll till godo.


När man känner sig krasslig får man ha napp även stunder på dagen.


Diskmaskinen - alltid lika spännande




<3


Att dra ut allt ur skåpen är också skoj


Ooh, en burk i en annan burk kan skakas och göra ljud som ett instrument


Busunge :)


Gos med katten


Förresten rekommenderar jag alla att läsa boken Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Superbra bok som jag kommer skriva mer om i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela