Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagen då liten blir lite mindre liten

Publicerad 2011-08-22 08:33:11 i Allmänt,

Sömnbristen fortsätter här i det Lennholmska residentet. Nico somnade kanske runt 21 i går trots att han var aptrött redan vid 19. Han kommer bara inte till ro utan ålar sig snyftandes runt i sängen, gråter förtvivlat, faller ihop i en hög för att några sekunder senare kvidande dra sig upp i sittande läge igen. Fan vad vi kämpade, men vi kände att han verkar ha vant sig vid att han får komma upp om han inte kan somna och så vill vi inte ha det så det fick bli en långkörare.

Var så trött när jag väl somnade (hade varit vaken sen 4 på morgonen då han hade vaknat) att jag sov så hårt att jag var en millisekund från att kissa i sängen i natt. Vaknade preciiiis i tid för att hinna förhindra en olycka.
Sedan vaknade Nico och ville upp vid 6 i morse.

Han har i alla fall varit pigg och glad nu på morgonen. Gosat och spelat musik. Han sitter så koncentrerat och väljer ut tangent efter tangent att trycka på att jag bara väntar på att han en dag plötsligt bara spelar en perfekt egenkomponerad symfoni.

Idag är det förresten Nicos första inskolningsdag på dagis. Nervöst, roligt, ångestladdat. Hoppas man känner att det klickar med hans dagispersonal så att man kan känna sig trygg med att lämna honom där. Har en miljard frågor typ. Är bara en timme idag dock.
Känns så skumt att han är så "stor" nu, min bebis.

I övrigt är det mest hus i huvudet på oss just nu. Husrenovering, husförsäljning, husbygge... hus, hus, hus. Har svårt att vänta. Vill att allt skall hända med en gång.
Hur funkar det med dagis om man flyttar? Kan man bli utan plats en period då?

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-08-22 12:13:14

Jag kan tänka mig känslan inför förskolan. Allt måste ju kännas bra runt sin lilla älskling.



Hoppas det kändes bra med personalen och allt. Ska bli spännande att höra hur det går.



Även kul att följa hans musikalitet. Hoppas de sjunger och spelar mycket på förskolan för det kanske han gillar då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela