Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Som att tala med en vägg

Publicerad 2011-04-13 06:42:50 i Allmänt,

Jag försöker förklara för Nico att i den här familjen går vi inte upp innan 7, som tidigast, men han vill inte lyssna. Han bara "Äh du snackar så mycket skit mamma... ta upp mig nu". Så nu sitter jag i soffan medan Nico ligger i sin säng, och jag försöker vänta ut honom. Att han snart skall inse själv att han fortfarande är trött. Sådär trött så att man nästan svimmar... så som jag känner mig.

Jag sov inte alls bra i natt. Vaknade av minsta lilla ljud eller rörelse hela tiden.

Fan Nico visar inga tecken på att ge upp. Det är bara för att jag var tvungen att ta upp honom och byta blöja. Har fortfarande inte hittat någon blöja som faktiskt kan hålla tätt hela natten. Kanske för att lilla N kissar extrema mängder på natten. På morgonen är blöjan size fotboll typ... eller inte riktigt, men nästan.


....

Lyckades liksom vakensova lite här... insåg att jag suttit och stirrat tomt framför mig på skärmen i minst fem minuter utan att skriva något... Nej nu får han ta och somna om så jag kan vila lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela